czwartek, 10 marca 2016

pomidorowa z indykiem po 7 m-cu

2 pomidory
ok. 300 g piersi z indyka
2 marchewki
1 mały por
kawałek selera
2 pietruszki
natka pietruszki
4 łyżki ryży
3 łyżeczki oleju rzepakowego bądź masła

Z pomidorkami należy być ostrożnym bo są uczuleniowe. 
Pomidory sparzyć, obrać ze skóry, pokroić w większą kostkę. Marchewkę i pietruszkę , seler i por umyć, obrać i pokroić w plasterki. Natkę pietruszki (garść liści) umyć.
Mięsko umyć i pokroić w kostkę. Wszystko wrzucić do garnuszka, zalać wodą i ugotować do miękkości.
Ryż (w mim przypadku w woreczku) ugotować wg przepisu na opakowaniu (nie solić) oddzielnie.
Po ugotowaniu się warzyw z mięskiem dodać ryż i masło. Zmiksować i gotowe.
Ja wkładałam taką potrawkę od razu do słoiczków (trzeba zostawić trochę miejsca – nie pakować po brzegi) a gdy wystygną zamykałam i mroziłam.
A jak miałam ochotę na taką zupkę wyjmowałam ją dzień wcześniej z zamrażalnika i wkładałam do lodówki do rozmrożenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz