poniedziałek, 19 listopada 2018

Kalendarz adwentowy 2018

To drugi rok, kiedy robię kalendarz adwentowy. W zeszłym roku robiłam tuby z rolek po papierze toaletowym, instrukcja jak go wykonać znajduje się tutaj- KLIK
W każdej tubie było zadanie do wykonania, coś słodkiego lub inna mini niespodzianka jak np. brokat, dzwoneczki czy sznureczki do dekoracji kartek, mały długopis w kształcie żyrafy lub świąteczna pieczątka.
Było dużo zabawy i wspólnego spędzania czasu przy wykonywaniu zadań a i Agnieszka łatwo mogła sobie policzyć ile jeszcze czasu zostało do świąt.



W tym roku również będzie kalendarz adwentowy, w zasadzie już jest. puki co schowany i czeka na nadejście grudnia. Ale inspekcja już była, tego co z zewnątrz ponieważ Agnieszka nie wie co się znajduje w środku.
Szukałam inspiracji na pinterest i nalazłam bardzo dużo pomysłów. Wpadł mi jeden z wykorzystaniem wieszaka lub gałęzi.
A ponieważ jedną taką gałąź jeszcze miałam w domu (Aga lubi znosić różne "skarby" ze spacerów, które mamcia potem wykorzystuje), ostatnio wykorzystałam ją do dekoracji jesiennej w oknie to mój wybór na kalendarz padł na tę właśnie koncepcję.
Kilka wzorów domków, które miały zawisnąć na gałęzi znalazłam na pinterest a kilka zaprojektowałam sama z pomocą grafik z freepik`a. Dla zainteresowanych na dole posta umieściłam link do inspiracji domków  oraz  gotowe do druku domki zaprojektowane przy pomocy darmowych grafik ze strony www.freepik.com
Domki po wycięciu posklejałam i uzupełniłam o zadania i niespodzianki.
Domki są różniej wielkości, niektóre większe  a inne małe, jedn malutki.




Część zadań pobrałam z zeszłorocznego kalendarza z bloga www.karolowamama.blogspot.com
Link do kalendarza również znajduje się na dole posta.



 

Część domków ma komin z cyferkami, a cześć to kółeczka z cyferkami dodatkowo przywiązane do domku.



Domki do gałęzi przywiązałam sznurkiem jutowym. Tam samo część numerków - tych okrągłych- jest przywiązana sznurkiem jutowym.
Do gałęzi domki przywiązane są nie po kolei. Zadaniem Agnieszki będzie odszukanie domku z odpowiednim numerkiem. Już robiła testy i z niektórymi był problem. ale im więcej będzie ich znikać z gałęzi tym będzie łatwiej.


























A na koniec linki i szablony do pobrania:

zadania do kalendarza - KLIK
domki - KLIK

Dwa zadania z domków:

- wymienić ptaki odlatujące na zimę
- wymienić zwierzęta zapadające w sen zimowy

karty pomocnicze do tych zadań do pobrania tutaj:
Ptaki - KLIK
Zwierzęta - KLIK 



I jeszcze kilka domków.










trzy domki pobrane ze strony www.freepik.com



Kalendarz bierze udział w zabawie  #37 wyzwanie - kalendarz adwentowy

https://diytozts.blogspot.com/2018/11/37-wyzwanie-kalendarz-adwentowy.html

Miło mi bardzo, że kalendarz został doceniony w konkursie, za co ślicznie dziękuję :)


Nagroda, którą, znając córci ciągoty,  na pewno obie wykorzystamy również już dotarła :)


11 komentarzy:

  1. Piękne te domeczki.
    My nie robimy takiego kalendarza, ale domki być może wykorzystamy w innych celach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny kalendarz choć bardzo pracochło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może się wydawać pracochłonny, ale okazało się, że bardzo sprawnie poszło wycinanie i klejenie. Najdłużej zajmuje pakowanie i wiązanie :)

      Usuń
  3. Świetne domki.I fajny kalendarz powstał, taki nietuzinkowy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. CUDOWNY! Kapitalnie wygląda tak wioseczka domków! Świetny pomysł i dziękuje za szablony! Na pewno spróbuje w przyszłym roku zrobić kalendarz z takimi domkami. Dziękuje za udział w wyzwnaiu DIY. Powodzenia i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wspólną zabawę w wyzwaniu kalendarzowym na blogu DIY :) Pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny i bardzo działający na wyobraźnię! Od kilku lat marzy mi się taki kalendarz z domkami. I tak sobie myślę, że dzięki Twoim linkom, może zdążę zrobić go moim dzieciom w tym roku :) Dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cud miód, bardzo lubię takie rzeczy dla moich dzieci, bo sprawiają radość a przy okazji edukują :)

    OdpowiedzUsuń