Strony

rozwijane menu

czwartek, 26 stycznia 2017

Dobble-wydrukuj, wytnij i graj

Na rynku jest mnóstwo gier, każdy znajdzie coś dla siebie. Ich ceny bywają różne.W moim domu cały regał zawalony jest samymi grami, jakiś czas temu wpadła mi w ręce gra dobble. Zamiast kupować postanowiłam, że zrobię taką sama.
Poszukałam trochę w internecie i znalazłam na jednej stronie dobrą instrukcję jak taką grę zrobić.
 Tam też znalazłam odsyłacz do systemu w jakim należy układać obrazki na kartach, aby gra działała:)
Zrobiłam trzy wersje aczkolwiek głowę mam pełną pomysłów na jeszcze inne, ale to z czasem.
A puki co udostępniam te, które do tej pory zrobiła oraz:

link do strony z instrukcją 
Link do algorytmów aby karty działały
link do strony, na której można pobrać instrukcję w formacie pdf z różnymi wariantami gry.



Najpopularniejszą wersją, jest ta w której wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z kart kładzie na środku stołu. Na dany sygnał gracze patrzą na pierwszą kartę z góry, którą trzymają w ręku i szukają wspólnego symbolu z kartą, która leży na stole. Symbol nazywają głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny symbol z nową kartą! Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.