poniedziałek, 13 lutego 2017

Nauka literek-materiały do druku


Córcia moja uczyć się lubi, jest to dla niej fajna zabawa i sama prosi się o jakieś zadania.
Przeważnie posiłkujemy się wydawnictwami do tego celu przeznaczonymi lub sama jej piszę literki na papierze ale też na mące czy bułce tartej, jak TUTAJ.
Tym razem siadłam do komputera i zrobiłam materiały na programie graficznym.
Inspirację znalazłam TUTAJ  ale poszłam o krok dalej i oprócz samogłosek zrobiłam zestawy z innymi literkami, kiść winogron oraz literkowe drzewka. Zasady gry oraz karty do druku znajdują się poniżej.








Kiść winogron. Pokazujemy literki które znajdują się na kiści i głośno je nazywamy, dziecko za nami powtarza.
Wycięte oddzielnie kółeczka służą zasłanianiu literek, głośno je nazywamy a dziecko ma za zadanie znaleźć daną literkę na kiści i zasłonić. Dla ułatwienia kółeczka mają wielkość taką samą jak winogrona na kiści.

Podobnie jak przy winogronach nazywamy literki a dziecko ma za zadanie wskazać taką samą literkę jak w serduszku.



Przy drzewku zasada jest taka sama jak z poprzednimi, ale żeby się nie opatrzyła nauka zmieniamy formę z winogron na drzewka. 
Znowu nazywamy z dzieckiem literki a potem dziecko zasłania przez nas wskazane kółeczkami (samogłoski) bądź jabłuszkami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz