czwartek, 27 lipca 2017

Biwak na ogródku - 14 pomysłów na zabawy

Gdy byłam dzieckiem co roku jeździliśmy na wakacje pod namioty całą rodziną, czasem w kilak rodzin. Gdy byłam starsza tata rozkładał mi namiot na ogródku, gdzie pozwolono mi nocować samej.
A teraz na tym samym ogródku mężuś rozłożył namiot dla córci, która ma w nim pierwszą noc za sobą, puki co jest jeszcze za mała aby mogła tak nocować sama więc tatuś towarzyszył.

Ale nie o samo nocowanie chodzi ale również o to co jest przed pójściem spać :)
Więc było ognisko i były zabawy. A poniżej prezentuję pomysły na różne zabawy, któe można zorganizować na ogródku przy niewielkim wysiłku:



1. wystrzeliwanka z kubeczkow
W dnie kubeczka wycinamy otwór. Balon zawiązujemy a górną część odcinamy. I tą częścią nakładamy na  kubeczki. Kulki robimy z folii aluminiowej. Można strzelać do celu lub po prostu zorganizować niezłą wojnę :)


2. wodna konstrukcja na pocie
Kilka pojemników po jogurtach, butelka soczku oraz duża po płynie. Pod spodem wypalić dziury, Przywiązujemy do płotu za pomocą wąsów uciskowych.Można lać, przelewać długi długi czas

3. łódki z korków
Łódki z korków, żagle z wykałaczki i papieru nabite na plastelinę ( nie za dużo aby się nie utopiły).
I można robić wyścigi, tam gdzie wody mało pomagałyśmy sobie patyczkami ale tam gdzie było głębiej wystarczyło dmuchać.

4. Prysznic na ogródku
W butelce po wodzie wypaliłam dziurki gwoździem. Do środka włożyłam szlauf i zakleiłam taśmą izolacyjną.
Aga miała niezłą zabawę nie tylko biegając, łapiąc do kubeczków ale też podlewając grządki :)

5. balonowa zbijanka
Balony napełniamy wodą i zawiązujemy. Przywiązujemy do drzewa.
Dziecko dostaje patyk i próbuje rozbić balon.

6. sikawka-z-butelki
Wykorzystałam pół litrową butelkę. Gwóźdź nagrzewałam przy kuchence i robiłam takim gorącym dziury w nakrętce. 
Potem już tylko nalać wody do butelki i zakręcić. 

Farby wodne wyciągamy z pojemnika, przyklejamy klejem na ciepło do koszulki (szmatki) i przywiązujemy do płotu opaskami uciskowymi.
 A resztę pozostawiamy dziecku.

Wydrukować robaczki szablon w poście, wyciąć i pochować\m po całym ogródku. Dzieci mają za zadanie wszystkie znaleźć.

Zabawy z balonami nigdy się nie nudzą, po napełnieniu ich wodą można wymyślić kilka zabaw jak np. rzucanie do celu (np. tarczy narysowanej na szmatce i przyczepionej do płotu) czy trafienie do miski.

Kolejny raz balony poszły w ruch. Tym razem napełnionymi wodą balonami tworzyłyśmy obrazek. 

Do zrobienia ruchomych piasków użyliśmy piasku i maki ziemniaczanej w proporcjach 1/3 mąki na 2/3  piasku. Wszystko mieszamy i dolewamy wody do uzyskania odpowiedniej konsystencji.

Banki mydlane w nowej odsłonie, zamiast tradycyjnych narzędzi do robienia baniem dzieci dostały butelki owinięte gazą.

W misce lub balonach zamrażamy wodę z zabawkami w środku.
Dzieci będą miały sporo zabawy przy wyciąganiu zabawek z lodu.

Zwykłe balony napełniamy wodą i zawiązujemy. Na papierze rysujemy coś na kształt tarczy i układamy na trawie. Zabawa polegała na tym aby trafić jak najbliżej środka.  
A jak rzucanie do tarczy się znudzi to można zorganizować zawody kto dalej, kto wyżej rzuci balonem.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz