czwartek, 16 sierpnia 2018

Abstrakcja na płótnie - eksperymencik z farbami i klejem do decoupage

Widziałam takie prace na filmikach na youtube i zachciało mi się stworzyć swoje. Nie wiem jakich oni tam farb używają że są takie rzadkie,  ale moje akryle dały radę choć wymagało to ode mnie więcej cierpliwości.



Materiały:
- farby akrylowa
- kle z lakierem j do decoupage
- płynna gliceryna
- podobrazia

Wykonanie:
W kubeczkach wymieszałam lakier do decupage z farbą  w proporcjach: 2/3 lakieru i 1/3 farby.
Do tego wcisnęłam glicerynę, tej nie odmierzałam po prostu wcisnęłam jej trochę do każdego kubeczka i wymieszałam.


Do jednego większego kubeczka wlałam wszystkie farby. Zrobilam dwie warstwy, czyli wlewałam:
czarny, fiolet, niebieski, biały, granat i znowu czarny, ...
Farby się ze sobą nie wymieszały i w kubeczku gdzie były razem też już nie mieszałam.


Do kubeczka przyłożyłam płótno i przechyliłam. Ostrożnie ułożyłam je na filiżankach (ułożonych na papierze do pieczenia - farba będzie się wylewać z każdej strony).
Podniosłam kubeczek a farba rozlała się na płótnie. Aby pokryła równomiernie całe płótno trzeba je poprzechylać w różne strony. Nie jest to czysta technika :)


Do trzeciego podobrazia użyłam brokat do czarnej farb, jak się przyjrzeć to ta "ścieżka" delikatnie się błyszczy po wyschnięciu.





Tym razem nie wlewałam farb do jednego kubeczka, tylko bezpośrednio na płótno w różnych jego miejscach, farby w różnej kolejności jedna na drugą wlewałam. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz