czwartek, 11 stycznia 2018

Przebranie dla dzieci - wiewiórka z tiulowym ogonkiem

W zeszłym roku na przedstawieniu Aga była wiewiórką, zrobiłam jej piękny duży ogon z bibuły:
Wiewiórka - ogon z bibuły

Ogon był piękny, ale trochę okazał się niewygodny a bibuła się pogniotła po jakimś czasie i nie wyglądała już ładnie. Dlatego gdy okazało się, że znowu potrzebny jest strój wiewiórki zrobiłam Agnieszce przebranie na nowo i nieco inaczej.
Tym razem ogon jest trochę mniejszy i z tiulu.
Materiał:
Ogon:
4 rolki tiulu o wysokości 9 cm (brązowa, czerwona, pomarańczowa i biała)
drut florystyczny - 100 cm
maska:
Filc pomarańczowy, brązowy i czarny
gumka krawiecka o szerokości 5 mm
tiul na uszka
klej na ciepło
dodatkowo:

czerwona bluzka
czerwone leginsy



Paski tiulu pocięłam na długość 9-10 cm.
Drut złożyłam na pół. Każdy pasek tiulu złożyłam na pół i przełożyłam pod drucik. 

Przewlekłam przez powstałą pętelkę oba końce tiulu.
I tak wszystkie kawałki, większość pasków jest pomarańczowych przeplatanych gdzieniegdzie pozostałymi kolorami.




Gdy cały drut będzie już owinięty tiulem formujemy go   w kształt ogona wiewiórki.
Ogon przyklejamy klejem na ciepło do bluzki.

Inspirację na maskę znalazłam tutaj:
https://www.silhouettedesignstore.com/view-shape/76443
Narysowałam ją sobie na papierze i potem wycinałam poszczególne elementy z tiulu i łączyłam ze sobą klejem na ciepło. Gumkę też przykleiłam klejem na ciepło po uprzednim wymierzeniu, ile jej potrzebuję na głowie córci.
Na czubku uszek przykleiłam kawałek zrolowanego tiulu, klejem na ciepło.




  

A strój prezentuje się tak na mojej małej modelce:

Ogon ładnie się trzyma i nie przeszkadza podczas skakania czy siedzenia po turecku.






A na koniec link do mojej inspiracji, robiłam kiedyś w ten sposób spódniczkę tiulową a teraz ta technika sprawdziła się przy wiewiórce :)
https://mamotoja.pl/jak-zrobic-spodniczke-baletowa-z-tiulu-film,gry-i-zabawy-film,630,r22p1.html

3 komentarze:

  1. Witam! Bardzo fajny pomysł na przebranie. Bardzo mnie zainspirował do stworzenia przebrania mojej córce.
    Mam pytanie jaki to rodzaj tiulu ( wyczytałam że jest miękki i twardy) i jaka jest wysokość rolki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Rolka ma wysokość 9 cm. Nie wiem za bardzo jaka jest różnica między miękkim a twardym. Kupiłam go na allegro, jeden z tych najtańszych.

      Usuń

      Usuń