piątek, 19 stycznia 2018

Piątki z eksperymentami: Wirujące farby

Kiedyś w przedszkolu Agnieszki był Pan z zajęciami pod tym tytułem. Miał specjalną maszynkę do robienia prac w ten sposób.
Agnieszka jedną taką zrobioną przez siebie przyniosła do domu, a ja mogłam na stronie przedszkola zobaczyć jak wyglądały zajęcia.
Przyszło mi do głowy aby zrobić takowe prace w  domu. Zastanawiałam się czym zastąpić tą wirującą maszynkę i w końcu wpadł mi do głowy pomysł z wirówka do suszenia sałaty.
Nie posiadałam takiego cuda w domu i trochę trwało zanim dostałam jakąś tanią, której nie byłoby mi żal wykorzystać, ale w końcu znalazłam i mogłyśmy z Agnieszką przystąpić do dzieła.
Oprócz rzekomej suszarki potrzebujemy jeszcze:
- sztywnego papieru (tutaj 250g/m2) wyciętego do wielkości wewnętrznego sitka suszarki.
- farby akrylowe
- odrobina wody
- strzykawki



 Farby trzeba ciutkę rozcieńczyć aby dało się je w ogóle wciągnąć w strzykawkę. Gdy już mamy wybrany zestaw gotowy rysujemy strzykawką esy floresy na kartce.






 Gotową prace wkładamy do suszarki i szybko wirujemy.


A efekt końcowy wygląda tak :
 Prac było bardzo dużo :)















 Ta praca jest efektem podwójnego wirowania, najpierw dwa kolory Aga wywirowała a potem dodała jeszcze jeden i wywirowała jeszcze raz. Kolory się nie wymieszały tylko nałożyły na siebie.





 Wpis powstał w ramach zabawy ,,Piątki z eksperymentami"

1 komentarz: