piątek, 12 stycznia 2018

Piątki z eksperymentami: przewodnictwo ciepła- co jest lepszym przewodnikiem ciepła

Znalazłam ten eksperyment u TheDadLab i postanowiłam zrobić go z córcią.
Zapytała się Agnieszki czy wie co się szybciej nagrzeje: metal, drewno czy plastik?
Ona stawiała na drewno.
Zapytałam cy chce to sprawdzić podczas pewnego eksperymentu a ponieważ Agnieszka doświadczeń nie odmawia to przygotowałam metalowy widelec, plastikowy i drewniany patyczek. Wstawiłam też wodę w czajniku.
każdym materiałem (metal, plastik, drewno) nabrałyśmy na czubek trochę masła.
 Do szklanej miseczki je włożyłyśmy częścią z masłem u góry.
Teraz ja wlałam wodę i miseczki i czekałyśmy.




 Trzeba było poczekać kilka minut na efekt.
 Masło jest po to aby za pomocą obserwacji ocenić eksperyment (masło roztopi się szybciej na tym materiale, który lepiej ciepło przewodzi), ale Agnieszka i tak co chwila palcem sprawdzała ciepłotę wszystkich elementów.

Pierwsze spadło masło z metalowego widelca i to on był już ciepły.
Agnieszka przekonała się, że metal jest najlepszym przewodnikiem ciepła.



Wpis powstał w ramach zabawy ,,Piątki z eksperymentami"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz