wtorek, 5 września 2017

Zabawy z woreczkiem

Miałam stare spodnie i miałam je wyrzucić, w ostatniej chwili się powstrzymałam bo pomyślałam że można je lepiej spożytkować. I tak powstał pomysł na woreczki. Pomysł nie powstał z nikąd. Takimi woreczkami posługiwał się trener na zajęciach ze szkółki piłkarskiej socatots. Dzieci wykonywały z jego udziałem sporo ćwiczeń, które Agnieszce się podobały.
Ponieważ do igły i nitki mam dwie lewe ręce i ledwo guzik umiem przyszyć. Co też nie koniecznie wygląda ładnie, poprosiłam teściową o uszycie woreczków. Ja musiałam już tylko je wypełnić i zaszyć małą dziurkę, z tym dałam sobie radę.

Zanim woreczki wypełniłam ryżem (można wypełnić każdy czym innym np. ryż, groch, fasola, ziarenka kawy, pestki dyni, piasek itd.-powstaną woreczki sensoryczne dla mniejszych dzieci) każdy pomalowałam farbą do tkanin.

Woreczki posłużyły do wielu zabaw, i tak np.

Rzucaliśmy do celu
Nosiliśmy go na głowie
Zrobiliśmy slalom między kolorowymi kamykami
przenosiliśmy woreczek z punktu A do punktu B za pomocą wylosowanych części ciała
Przerzucaliśmy woreczki za siebie na leżąco nogami (dodatkowo z próbą trafienia do kapelusza)
Była zabawa w chowanego
był też kręgle z plastikowych butelek po wodzie
Na dole posta kilka dodatkowych linków z pomysłami na zabawy i ćwiczenia.

Woreczkami bawiła się nie tylko Agnieszka, dużą frajdę miała ponieważ mama i tata również wykonywali wszystkie ćwiczenia:)









Z kartonu zrobiłam coś ala tarcza z dziurą do rzuca, pomysł zaczerpnięty z stąd:
http://mampomysl.disney.pl/aktywnosci-na-powietrzu/miki-i-przyjaciele-woreczki-do-rzucania/
Zanim powstały woreczki rzucałyśmy ... co nam wpadło w ręce:)




I na koniec kilka stron z pomysłami na zabawy i ćwiczenia z woreczkami
http://www.edukacja.edux.pl/p-22789-zestaw-cwiczen-gimnastycznych-z-woreczkami.php

http://dziecisawazne.pl/woreczki-sensoryczne-wspieranie-rozwoju-dziecka-poprzez-stymulowanie-zmyslow/

http://figlujemy.blogspot.com/2015/03/10-najlepszych-zabaw-z-woreczkami.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz