czwartek, 13 kwietnia 2017

Eksperyment z cytryną-wulkan

Z cytryną już  eksperymentowaliśmy - tutaj
Ponieważ tematu nie wyczerpałyśmy powracamy do tego cytrusa.

Potrzebujemy:
1 cytryna
soda oczyszczona
barwnik
płyn do kąpieli
ocet

Wybrałam w sklepie odpowiednio dużą podłużną cytrynę, z którą obeszłam się dość brutalnie. obiłam ją o stół, gniotłam w rękach, aż zrobiła się totalnie miękka.
W talerzy położyłam kieliszek (może być też podstawka do jajek - ja nie posiadam) a na niego cytrynę.





Odciełam czubek a Agnieszka jeszcze łyżeczką pomiętosiła aby więcej soku z cytryny wy cisnąć. Dodała barwnika

Potem dodałam płynu do kąpieli i wsypała sodę oczyszczoną.



Potem wlała ocet i nie trzeba było długo czekać na reakcję. Wulkan "wybuch piękną kolorową pianą.

A potem eksperyment wymknął sięz pod kontroli :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz