czwartek, 24 listopada 2016

Potrawka z kurczaka z brokułem i makaronem

To ulubiona potrawa mojego męża. Kiedyś próbowałam zrobić ja na dwa dni, ale to daremny trud. Jednego dnia zniknęła. Na obiad z repetą a potem na kolację.

Do przygotowania potrzebujemy:
1 podwójna pierś z kurczaka
1 brokuł
1 cebula
1 serek topiony
500 ml. śmietany 18%
sól
pieprz
curry
makaron


Pierś z kurczaka myjemy, kroimy w małą kostkę, przyprawiamy i podsmażamy.
cebulę kroimy drobno i dodajemy do mięsa.
Brokuł myjemy, kroimy  na różyczki i gotujemy na parze aż będą lekko miękkie, dodajemy do kurczaka.
Na początku dodawałam surowe różyczki do mięsa, ale czas gotowania potrawki się mocno wydłuża więc zaczęłam je najpierw gotować na parze (można też w wodzie podgotować).
Dodajemy ser topiony bądź lazur i śmietanę. Dusimy na małym ogniu pod przykryciem.
Makaron -rury, świderki, muszelki itp.- gotujemy w osolonej wodzie, Gdy będzie miękki odcedzamy i wrzucamy z powrotem do garnka w którym był gotowany. Dodajemy potrawkę i razem mieszamy, podajemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz