czwartek, 31 stycznia 2019

Filcowa zakładka z gumką do książki

Znalazłam tutorial na wykonanie filcowej zakładki na stronie DIY - zrób to sam w gościnnych występach  i się zafiksowałam, też taką chciałam mieć.
No i zrobiłam sobie bardzo podobną ale bardziej w moim stylu :)
Lubię połączenie niebieskiego z brązem do tego stopnia, że nawet jeden z pokoi w moim mieszkanku w tych kolorach jest.



Materiały:
- filc niebieski i brązowy cienki
- filc brązowy gruby
- filc szary cienki
- pomponiki różnej wielkości brązowe i niebieskie
- gumka
 - nici
- klej na ciepło
- cyrkonie

Wykonanie:
na filcu rysuję jeden płatek.


Potem z filcu robię harmonijkę tak aby narysowany płatek był na górze.


Wycinam płatek i rozkładamy.



W ten sposób zrobiłam 6 kwiatków różnej wielkości o różnym kształcie płatków.


Nitką przeszywam dół każdego płatka, ściągam i zszywam od strony, która będzie przyklejona do filcu z gumką.


Z filcowych kulek robię środek każeko kwiatka, przyklejam je klejem na ciepło.


Układamy wzór z kwiatków na grubszym filcu i obrysowujemy go.
Kwiatki odkładamy a wzór z filcu bordowego wycinamy, taki sam wycinamy z cienkiego szarego.


Do spodu bordowego filcu przyszyłam gumkę (dopasowując ją sobie do książek. Natomiast szary spód przykleiłam klejem na ciepło zasłaniając przyszytą gumkę.



Z przodu przyszyłam kwiatki i dodatkowo niektóre płatki przykleiłam klejem na ciepło.









Dodatkowo kwiatki ozdobiłam jeszcze cyrkoniami przyklejonymi klejem magic.






2 komentarze: