piątek, 11 stycznia 2019

Piątki z eksperymentami: siła magnesu i motyle na łące

Magnes okazał się niewyczerpanym tematem do eksperymentowania, jego silę przyciągania sprawdzałyśmy już kilka razy na różne sposoby.
I tak można nasze poprzednie eksperymentu zobaczyć tutaj:
- z farbami
- przyciąganie

Ten eksperyment miałyśmy przeprowadzić już dawno temu, ale o nim zapomniałam. Przy okazji porządków świątecznych znalazłam wydrukowane motylki i łąkę i wreszcie przyszedł czas na nadrobienie zaległości :)




Materiały:
- karton
- zdjęcie łąki - na dole posta udostępniam nasze zdjęcia z wyprawy na równicę
- motyle z papieru - do pobrania na dole posta
- magnesy o średnicy ok 1 cm do przyklejenia na motylu
- magnesy  większe - u mnie o średnicy ok. 3 cm do poruszania motylami
- sznurek
- klej na ciepło

Wykonanie:
Na dnie kartonu przykleiłam wydrukowane zdjęcie.
Wycięłam skrzydełka zamykające karton bo nam niepotrzebne.


Motyle wycięłam i skleiłam po dwa. aby z jednej i z drugiej strony był ten sam motyl.


Z jednej strony motyla klejem na ciepło przykleiłam sznurek a na nim mniejszy magnes.


Na górnym boku kartony klejem na ciepło przykleiłam drugą część sznurka.



Dzięki temu zabiegowi motylki wiszą na sznurkach.





 I teraz większym magnesem poruszając z tyłu za łąką po ściance kartonu możemy zaobserować jak nasze motyle ożywają i latają nad łąką.









Materiały do pobrania:








Post bierze udział w zabawie: "piątki z eksperymentem"



https://karolowamama.blogspot.com/2018/09/piatki-z-eksperymentami-ii-edycja.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz