niedziela, 27 stycznia 2019

Magnesy na lodówkę w wieczkach zalane żywicą.

Babcia poprosiła o magnesy na lodówkę, do przypinania obrazków. Nie będą to zwykłe magnesy, tylko zalane żywicą zdjęcia. 
Wiedziałam, że kiedyś się do czegoś te wieczka przydadzą, zakupione w zestawie z ciastem do pizzy. W nich znajdował się sos, a ponieważ był w wewnętrznym opakowaniu to nie ma na nich żadnych nadruków producenta. A co za tym idzie są złote i ładne same w sobie, nie trzeba ich malować. 



Materiały:
- wieczka o średnicy 60 mm
- zdjęcia
- klej magik
- klej do metalu, u nas polimerowy
- żywica epoksydowa (żywica plus utwardzacz)
- cyrkonie, muszelki itp.
- nożyczki


Wykonanie:
Na zdjęciach obrysowałam kształt koła używając wieczka, ale podczas wycinała zmniejszyłam je dopasowując tak aby zmieściły się do środka wieczka.
Zdjęcia mają ok. 52-55 mm średnicy.


Zdjęcia wkleiłam do wieczek klejem epoksydowym, ale magic też by wystarczył. Zdjęcia wkleiłam aby nie wypłynęła po nalaniu żywicy.
Zostawiłam do wyschnięcia. Dwa zdjęcia były z nad morza i na nich pojawiły się muszelki, natomiast Agnieszka do jednego dodałam muszelki i kolorowe  cyrkonie z avon do dekorowania paznokci.


każde zdjęcie zostało udekorowane cyrkoniami lub muszelkami za pomocą odrobiny kleju magic.
I zostawione aby klej całkowicie wysechł.






Do zalania 8 owieczek wykorzystałam mieszankę żywicy - 80 ml oraz utwardzacza - 40 ml
Oba składniki ostrożnie ze sobą wymieszałam plastikową jednorazową łyżeczką.



Po zalaniu zostawiłam na niecałe dwie doby dobrze przykryte aby żadne paprochy się do żywicy nie przykleiły.


Po wewnętrznej stronie wieczek klejem epoksydowym przykleiłam magnesy o średnicy 30 mm. 
Na nich ułożyłam papier do pieczenia i deskę jako obciążnik, aby magnesy dobrze się przykleiły.



Na razie na naszej lodówce tak się prezentują, za niedługo obie babcie dostaną po kilka sztuk.














4 komentarze: