środa, 16 maja 2018

Zabawa z piłeczkami i kubeczkami

Kolejna szybka do zrobienia zabawa dla znudzonych dzieciaczków :)
W kubeczkach styropianowych Wycięłam okienka a dodatkowo nad nimi kilka cyfr; 2; 5; 10; 12; 15; 20
Kubeczków możecie zrobić więcej i napisać na nich dowolne cyfry. U nas sprawdziło się 5 kubeczków.



Wycięcia dostosowałam do piłeczek, które mam w domu. Aga piłki wszelakiego rodzaju lubi, ma ich pełny kosz, w każdym możliwym rozmiarze. Dlatego nie miałam problemu z dobraniem sporej ilości małych piłeczek do naszej zabawy.


 Najpierw rozłożyłam kubeczki na stoliku. Ale lepsza okazała się podłoga.

 

Wariantów zabaw wymyśliłyśmy z Agą kilka.
Trafianie piłeczkami  do kubeczków poprzez dmuchanie w piłeczkę. Najlepiej sprawdziło się nam kierowanie nią dmuchając przez słomkę.



Ponieważ kubeczki ze stolika uciekały to przeniosłyśmy zabawę na podłogę.
Po zabawie ze słomką przyszedł czas na paluszki, popochałyśmy delikatnie piłeczki ręką żeby trafić do kubeczka.

Pewnie się zastanawiacie po co te cyfry. Kolejna zabawa to była gra na punkty. Zrobiłyśmy kilka rund, każdy gracz dostał trzy piłeczki, którymi musiał trafić do kubeczków. Cyfry z kubeczków - punkty -zostały podliczone i wpisane w tabelkę. Rund można zrobić dowolną ilość, na koniec zsumować i tek kto zdobył najwięcej wygrał.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz