niedziela, 13 maja 2018

Obraz z baletnicami

Agnieszka raczej nie jet typem primabaleriny. Wczoraj np. podczas XV Turnieju Rycerskiego w Będzinie dziewczynki chodziły z tiulową dekoracją na głowie, aby wyglądać jak księżniczki,  a nasza Zmorka chodziła z kuszą. I nie jest to nic niezwykłego w jej przypadku.
Ale ma ona kuzynkę, której urodziny się zbliżają. I dla niej właśnie jest ten obraz. Zainspirowały mnie na które natknęłam się na Pinterest.



Materiały:
- podobrazie malarskie (tutaj 40x40 cm)
- wydrukowany i wycięty szablon baletnicy (ja pobrałam z pinterest.com - KLIK )
- farba karylowa
- tiul w rolce o szerokości 80 mm
- papier kolorowy
- tasiemka o średnicy 50 mm
- klej na ciepło
- klej magik
- samoprzylepne dżety
- igła i nitka


Wykonanie:
Podobrazie pomalowałam na jasno różowy kolor (biały z odrobiną białego, pomalowane wałeczkiem aby nie było widać żadnych pociągnięć pędzla).

Szablon baletnicy wycinamy. Obrysowałam sukienkę na papierze. Ponieważ obraz jest dla fanki koloru różowego to jego jest tu najwięcej, sukienka jest ciemno różowa.

Sukienkę przykleiłam do baletnicy. Fryzurkę oraz górną część sukienki przyozdobiłam kolorowymi dżetami.



Wymyśliłam sobie, że obraz będzie wisiał nietypowo (dynamicznie) i przykleiłam baletnice do podobrazia na ukos.


W rączkę każdej baletnicy przykleiłam ciemno różową wstążeczkę.


 Wstążkę zawijałam a każdy zawijas zakończyłam przyklejając go klejem na ciepło do podobrazia.
Wstążkę na koniec zawinęłam i przykleiłam na spodzie podobrazie.




Tiul wybrałam biały i czerwony.
Każda baletnica to trzy paski tiulu o długości:
50 cm - biały - 2 szt.
40 cm - czerwony - 2 szt.
30 cm - biały - 1 szt.

Każdy pasek zwinęłam w harmonijkę i ...
biały o długości 50 cm zostawiłam szeroki na 8 cm. Zszyłam po zwinięciu go w harmonijkę,
czerwony po zwinięciu odcięłam od góry - 1 cm - a potem zszyłam
biały o długości 30 cm po zwinięciu zszyłam po środku dwa razy w odstępie 5 mm - w tej przerwie przecięłam tiul tworząc dwie części po jednej na każdą  baletnicę.
Teraz klejem na ciepło przykleiłam harmonijki do sukienek baletnic.






A tak wygląda obraz po zakończeniu:










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz