piątek, 25 maja 2018

Świece wykonane z ogrzewaczy i woskowych świeczek


Lubię świeczki, w święta czy po prostu wieczorem zapalam w domu świeczki.
Dlatego u mnie w domu zawsze znajdzie się jakaś świeczka, przeważnie kupiona w sklepie. Ale ostatnio przyszła mi chęć zrobienia swoich własnych. A ponieważ mam trochę wkładów bez knotów (te drugie wykorzystałam do zrobienia dekoracji wielkanocnej –  opis tutaj -  KLIK) to postanowiłam je wykorzystać.
U córci znalazłam sporo woskowych kredek, łaskawie Aga pozwoliła mi kilka zabrać do przetopienia.
Do tego dokupiłam knoty do świeczek w ilości znacznej bo pomysłów i wosku po wypalonych świeczkach mam bardzo dużo.




A więc mamy już wszystko, czyli:
- wkłady do świeczek oraz jedna blaszka z takiego wkładu
- knot
- woskowe kolorowe kredki
- patyczek lub wykałaczka do przywiązania knota
- mały słoiczek lub inne szklane naczynie (tutaj wykorzystałam szklany pojemnik też wypaleniu świeczki)
- naczynie szklane to mikrofali – do wytopienia wkładów
Do każdego koloru użyłam po trzy wkłady i jedną kredkę
Do naczynia włożyłam trzy wkłady i wstawiłam do mikrofali na 1,5 minuty.
Po wyjęciu z mikrofali (przez ściereczkę bo gorące :) 
Większość się wytopi, ale nie całość czym się  nie należy przejmować bo zaraz to się rozpuści.
Do tej mieszanki dodałam kredkę (bez papierka) i mieszałam do rozpuszczenia się kredki i całego wosku. Nie trwa to długo.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz