środa, 27 marca 2019

Wianek wielkanocny na cmentarz

Zbliża się Wielkanoc więc jak co roku również dla taty wianek świąteczny robię.
Tym razem użyłam patyczków zebranych na spacerze, bazi, piórek oraz przepiórczych wydmuszek.


Materiały:
- gałązki
- wydmuszki z jajek przepiórczych
- bukszpan
- gałązki bazi
- piórka
- klej do drewna
- rafia



Wykonanie:
Gałązki pocięłam sekatorem na krótkie patyczki. wrzuciłam je do miski polałam klejem do drewna, nałożyłam na ręce jednorazowe rękawiczki i dokładnie wymieszałam patyki tak aby każdy był utaplany w kleju.
Okrągła deskę - większą od miski - obłożyłam papierem do pieczenia. Patyki wyjmowałam z miski i układałam na desce naokoło niej, tworząc wianek.




Gałązki bazi przykleiłam delikatnie do jeszcze świeżo ułożonego wianka, tak zostawiłam do wyschnięcia.





Następnego dnia wyjęłam miskę, i tak prezentował się mój wianek. 




Z jednej strony nie na środku zrobiłam krzyż z patyczków i bazi ( na koniec dodam jeszcze bukszpan). Z prawej strony zostawiłam tyle miejsca aby zmieścił się ewentualny znicz.

Z rafii, piórek i wydmuszek zrobiłam kompozycję po stronie krzyża.








Na koniec dodałam dwie gałązki bukszpanu aby uwidocznić jeszcze bardziej krzyż.












2 komentarze: