wtorek, 13 lutego 2018

Trdelnik vel Trdlo vel Kurtoskalacz - ciasto drożdzwe nawijane na...

Przepisów i nazw tego przysmaku znalazłam wiele i tak mnie naszło, żeby zrobić w domu. Z tym że oryginalnie zwija się ciasto na wałku, ja wykorzystałam rolki po papierze toaletowym.
Uprościłam sobie też pracę i zamiast drożdży świeżych użyłam drożdży instant, które miałam akurat w domu.

Składniki:
260 g mąki pszennej
110 ml mleka
1 opakowanie (7 g) drożdży instant
3 łyżeczki cukru
1 jajko
30 g masła



Posypki:
Wymieszać:
1.   2 łyżki cukry białego + 1 łyżka cukru trzcinowego
2.   2 łyżki cukry białego + 1 łyżka cukru trzcinowego + 1/2 łyżeczki cynamonu

Dodatkowo:
rolki po papierze toaletoym
folia aluminiowa



Drożdże wymieszałam z mąką, dodałam resztę  składników i wrobiłam w misce do momentu aż odchodziło od rąk (kilka minut)
Odstawiłam pod przykryciem na godzinę.

Stół posypałam mąką i rozwałkowałam ciasto wycięte  z miski dość cienko, pocięłam ciasto na paski.

Każdą rolkę papieru zawinęłam w folię aluminiową. 

Każdy pasek zawijałam na jednej rolce trochę pod kątem żeby troszeczkę na siebie nachodziło ciasto przy zwijaniu.

Na czystym blacie wysypuję posypkę i obtaczam w niej rolki. Ponieważ posypka nie chciała się trzymać ciasto posmarowałam białkiem przed obtoczeniem.
Piekłam 15-0 minut w temperaturze ok. 180 stopni.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz