piątek, 15 czerwca 2018

Piątki z eksperymentem: Jajko w solance

Dawno już u nas nie było żadnego eksperymentu, aż w końcu córcia sama się upomniała o jakiś :)
No więc czym prędzej przejrzałam wydawnictwa posiadane w do9mu za jakimś eksperymentem, którego jeszcze nie zrobiłyśmy.
Znalazłam prosty eksperyment z jajkiem i solą o gęstości wody.


Potrzebne materiały:
- dwie szklanki
- 2 surowe jajka
- zimna woda
- ok. 5 łyżek soli

Wykonanie:
Eksperyment jest tak prosty, że Aga zrobiła go sama, ja tylko mówiłam co ma robić.
Najpierw zapytałam jak myśli, co się stanie z jajkiem gdy włoży je do wody. Nie jest to jej pierwszy eksperyment, wiedząc już że mama zadaje podchwytliwe pytania nie odpowiedziała, tylko od razu przeszłą do działania. Czyli włożyła jajko do wody.
Jajko opadło na spód szklanki.
Kolejnym krokiem było wsypanie soli do drugiej szklanki i wymieszaniu.
W tej szklance jajko nie utonie. 












Wyjaśnienie:
Normalnie jajka toną, gdy włożymy je do wody. Dzieje się tak dlatego, że jajko ma większą gęstość niż woda. Kiedy wsypujemy do wody sól, jajko unosi się na powierzchni wody, bo sól zwiększa gęstość wody tak, że solanka przewyższa gęstość jajka.



Wpis powstał w ramach zabawy ,,Piątki z eksperymentami"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz