wtorek, 6 listopada 2018

Droga mleczna - abstrakcja na temat :)

Ta technika rozlewania farby bardzo mi się spodobała, za każdym razem można stworzyć inne kolorowe fale.
Wcześniejsze  prace można zobaczyć tutaj - KLIK
Tym razem 



Materiały:
- farby akrylowa
- kle do decoupage
- płynna gliceryna
- podobrazia

dodatkowo:
- taśma papierowa maskująca
- kubeczki
- końcówki do wyciskania kremu
- nożyk


Wykonanie:
Do kubeczków wlewamy klej, farbkę i glicerynę. Przeważająca część do klej, proporcji tak mniej więcej 2/3 kleju na 1/3 farby. Aczkolwiek farby użyłam w niektórych przypadkach jeszcze mniej a wyszedł piękny intensywny kolor.  Gliceryny wcisnęłam tak ok 1/2 łyżeczki.
Farb użyłam koloru czarnego, złotego i kilki odcienie niebieskiego.
Na taśmie maskującej obrysowałam kółeczka, wycięłam nożykiem i przykleiłam je na podobraziu.



Na tak przygotowane podobrazie wylewałam farbę, jedną na drugą. Wcześniej wszystkie wlewałam do jednego kubka i tak wylewałam na podobrazie. Tutaj nieco inaczej. 
Tym razem pamiętałam o rękawiczkach bo kolejny punkt nie jest najczystszy. podobrazie wzięłam do ręki i tak nim poruszałam aby wyszedł efekt o jaki mi chodziło.
Gdy farba całkowi cie wyschnęła, a trwa to około doby czy nawet dwóch, nożykiem odkleiłam kółeczka. Dobrze że zrobiłam zdjęcia przed nałożeniem farby bo nie wiem czy bym spamiętała, a nie widać ich zbyt wyraźnie.


Środki do taśmie zamalowałam jeszcze biała farbą akrylową a na zakończenie farbą z klejem i gliceryną, tylko odrobina mieszanki tym razem. Starą szczoteczkę do zębów, której używam do farb maczają w mieszance i nią popryskałam jeszcz całe podobrazie.





  

  

Ponieważ  farby na podkładzie na którym schło podobrazie ostało dużo to przyłożyłam do niej kartki ze szkicownika.  Wyszedł z tego ciekawy efekt, który może się przydać do kolejnych projektów. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz