czwartek, 14 marca 2019

Makatka

Makatka w kolorach różu i fioletu przełamana bielą szarością i odrobiną pomarańczowego.



Do zrobienia tej makatki wykorzystałam ramkę A4 z której wyjęłam szybkę i spód. Jak taką ramkę przygotować możecie przeczytać tutaj - KLIK

Poprzednim razem kartkę z wzorem włożyłam między nawiniętą na ramę włóczkę, tym razem skorzystałam z innej techniki  - na górze przez włóczkę przeplotłam dwa patyczki (można skorzystać np. z linijki lub innego patyczka). W ten sposób prościej przeplatało mi się włóczkę przez pionowe pasy.

Zaplatanie zaczęłam o góry.
Najpierw wykorzystałam splot prosty z wykorzystaniem dwóch kolorów włóczek.
Pierwszy splot  jest koloru fioletowego a pod nim drugi rząd koloru białego, trzeci rząd to znowu fioletowy kolor  a jak go przepleść przez istniejący biały dobrze jest pokazane na zdjęciach tutaj - KLIK
Ten splot wykorzystałam również poniżej makatki w kilku miejscach.
Poniżej znów dwa kolory - biały i szary. Dwa paski włóczki przeplotłam splotem podstawowym a potem nawinęłam go na patyk. W ten sposób zrobiłam kilka rzędów. I tu również pokieruję Was do zdjęć na których dużo lepiej widać tę technikę - KLIK


Wykorzystałam również swoją starą bluzkę, którą pocięłam w paski i wykorzystałam do zrobieni frędzli. Również z fioletowej włóczki  oraz z białej zrobiłam frędzle przeplatając je przez pionowe pasy po jednym pasku tak jak opisuje tu ten post - KLIK
W ten sam sposób zrobiłam te sterczące fioletowe sploty krótko przycięte.
Aby było szybciej to włóczkę fioletową i białą na frędzle nawijałam na tekture i potem tylko z jednej strony obcinałam nożyczkami - KLIK





Z materiału zrobiłam dwa rzędy warkoczyka, a kilka wariacji na temat tego splotu można znaleźć tutaj - KLIK





Po zrobieniu dwóch rzędów frędzli dawałam jeden rząd splotu podstawowego ab przytrzymał frędzle na swoim miejscu.



Po skończeniu pracy przecięłam z tyłu wszystkie pionowe nici na dole i związałam ze sobą po dwa. przeplotłam je z drugiej (tylnej) strony makatki aby nie wystawał. To samo zrobiłam ze wszystkimi bocznymi luźnymi nićmi pamiętając aby przepleść je przez ten sam kolor splotu.




Górną część wykończyłam jak dolną, obcięłam włóczkę, związałam po dwie luźne nici i przeplotłam z tyłu.

Kolejną biała nicią przeplotłam przywiązując bambusowy patyk.



A skończona makatka wygląda tak:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz