piątek, 29 marca 2019

Zajączek, owieczka i kurczaczek z brzuszkami z pomponików

Te zwierzaczki zrobiłam dla klasy, zrobiłam ja bo Aga nie należy do cierpliwych i zrobienie jednego pomponika wyszło,hmm ciekawie ;)
A przy okazji tworzenia miałam na uwadze projekt Bajdocji: Matematyka na święta  i moje  zwierzątka powstały z figur, i tutaj Aga już miała swój udział w zabawie nieco większy bo musiała z tych figur stworzyć zwierzątka.



Materiały:
- szablony - do pobrania na dole posta
- włóczka
- kolorowy papier techniczny (lub brystol)
- pisak

w jednym z tanich sklepów znalazłam takową włóczkę, po 99 groszy za sztukę. Nie wiem ile tam jest metrów, ale nie mało.

Wykonanie:
Wycięłam szablony zwierzątek i znajdujące się obok figury. 


Agi zadaniem było stworzenie z figur zwierzątek - szablonu do wycięcia:








Szablony przypięłam sobie do kolorowych kartek - jeden szablon i dwa arkusze papieru kolorowego w tym samym kolorze.
Tak jest mi łatwiej wycinać, na kolorowym papierze nie zostaje ołówek a dzięki zszywaczowi wzór się nie rusza. Najpierw wycinam dziurkę w brzuszki a potem naokoło.





Składam po dwa wycięte szablony a włóczkę przeplatam przez dziurkę po wielokroć. Praca dla cierpliwych :)

Po skończeniu  przecinam nożyczkami włóczkę po zewnętrznej stronie. Kolejny kawałek włóczki wkładam między oba szablony naokoło włóczki i ją nim zwiążuję




Formuję pomponik, nożyczkami obcinam za długie włóczki tworząc ładny kulisty kształt.


Zajączki mają pisakiem zrobione buźki i dodatkowo kwiatek przy uszku.







Główki owieczek przykleiłam do tułowia- pomponika klejem na ciepło. Dodatkowo klejem na ciepło przykleiłam oczka.




Ptaszki oczka mają namalowane pisakiem a dzióbki to czerwony papier kolorowy.






Szablon

Szablony do pobrania:




Post bierze udział w międzyblogowym projekcie "Matematyka na święta"

https://bajdocja.blogspot.com/2019/03/matematyka-na-swieta-4-linki-uczestnikow.html

3 komentarze: