środa, 6 grudnia 2017

Łańcuch na choinkę oraz przywieszki z zimnej porcelanowy - masa porcelanowa

To moje kolejne podejście do zimnej porcelany. W zeszłym roku korzystałam z nieco innego przepisu - TUTAJ
Tym razem nieco inne składniki i proporcje:

10 łyżek kleju vikol,
10 łyżek  skrobi ziemniaczanej,
3 łyżki soku z cytryny,
2 łyżeczki gliceryny,
3 łyżki oliwki.
Do miski wsypałam mąkę, klej, lekko przemieszałam. Dorzuciłam resztę składników i wyrobiłam jak ciasto kruche przez kilka minut.
Rozwałkowałam na stole posypanym mąką do pieczenia i foremkami do ciasteczek wykrawałam przywieszki, wykałaczką robiłam dziurki.

Masa porcelanowa szybko twardnieje więc nie ma co czekać na robienie dziurek później.
Można je pomalować, lub na klej przykleić brokat. Ale mnie podobają się takie białe.





Foremką gwiazdki (średnica 10 mm) wycięłam gwiazdki. Masa ta bardzo szybko wysycha i już po dwóch godzinach mogłam je przykleić klejem na ciepło do złotego sznurka.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz