środa, 16 listopada 2016

zimna porcelana bez gotowania - przywieszki



Przepisów w necie jest bardzo dużo, bardzo różniących się od siebie. Na początek mała porcja na próbę.
Składniki:
2 łyżki skrobi ziemniaczanej
4 łyżki kleju vikol
½ łyżki gliceryny (do kupienia w aptece)
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej

Skrobię łączymy z gliceryną, chwilę wyrabiamy, dodajemy sodę i klej. Trochę się trzeba napracować aby masa wyszła taka jak chciałam , czyli gładka i plastyczna.
Jeśli masa jest za sucha trzeba dodać trochę kleju (ja musiałam), natomiast jeśli wyjdzie za rzadka to trzeba dosypać trochę skrobi.
Masa szybko wysycha więc od razu zabieramy się do pracy, masę należy rozwałkować wałkiem do ciasta i wykrawać wybrany wzór.
Dziurkę na sznurek robimy słomką do napoi.
Takie zawieszki można od razu pomalować i zostawić do wyschnięcia.
W zeszłym roku przywieszki robiłam z masy solnej, ale zimna porcelana jest do tego dużo lepsza. Przede wszystkim nie trzeba jej wypala. Zaoszczędzimy a przy okazji nasze dekoracje się nie przebarwią (mnie się to zdarzało zdecydowanie za często).
Zimna porcelana jest biała, solna taka biała nigdy nie wyjdzie.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz