poniedziałek, 3 grudnia 2018

Przywieszki owieczki z masy solnej

Owieczki nie są może typową dekoracją bożonarodzeniową, ale wśród tych wszystkich bałwanków, aniołków czy mikołaji będą na pewno ciekawie się prezentowały.


 Materiały:
- 300 g mąki pszennej
- 300 g soli
- woda - wlewamy na oko aż konsystencja masy będzie plastyczna (jak plastelina)

dodatkowo:
- farby akrylowe
- czarny cienkopis/pisak
- sznurek
- klej na ciepło
- okrągła foremki do wykrawania ciastek
 - wykałaczka
- mały nożyk 
- wyciskacz do czosnku

Wykonanie: 
Mąkę mieszam z solą (im miałka sól tym lepsza, jeśli sól jest ziarnista to można ją zmielić np. w blenderze) dodając po trochu wody. Rozrabiamy aż masa ma być elastyczna.
Masę rozwałkowujemy, najlepiej na papierze do pieczenia.
Foremką do wykrawania ciastek z pofalowanymi brzegami wycinamy koła i robimy  dziurki (jedna na górze i dwie na dole)
 Na każdą owieczką przypadają trzy koła: dwa mniejsze i jedno większe. Większe to głowa. Kulę ściskamy z dwóch boków aby była mniej okrągła a bardziej podłużna, dodajemy dwa małe kawałki płaskie po bokach - uszy. Wyciskaczką do czosnku robimy grzywkę.
Dwie małe kulki przecinamy z jednej strony a nad nacięciem robimy dziurkę.
Tak to powinno wyglądać:


Wierzch kół nie jest gładki, jedne są zrobione wałkiem z rowkami a drugietakim niebieskim urządzeniem:


Z masy solnej zrobiłam również takiego aniołka:



Wszystkie elementy oprócz głowy pomalowałam farbami akrylowymi i zostawiłam do wyschnięcia.




Nogi przywiązałam do tułowia sznurkiem. kolejny sznurek przewlekłam przez ostatnią dziurkę.




Pisakiem dorysowałam owieczką buzię i klejem na ciepło przykleiłam zaklejając dziurę ze sznurkiem.


Dwie owieczki klejem na ciepło mają przyklejone dodatkowo po dwie gwiazdki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz