czwartek, 20 grudnia 2018

Szopka Bożonarodzeniowa

Jakoś tak wyszło, że nigdy z Agnieszką szopki nie robiłyśmy, jest to nasza pierwsza.
Szopka wyszła bardzo trwała, przetrwa do kolejnych świąt więc przyjdzie mi kupić do niej porządniejsze figurki, ale w tym roku będą z papieru pomalowane przez córcię.




Materiały:
Na postacie:

- szablon. pobrany tutaj- KLIK
- kredki szkolne bambino
- klej w sztyfcie


Na szopkę
- grubsza tektura
- klej vikol lub klej na ciepło lub oba zamiennie
- kora
- mech
-sianko


Wykonanie:

Szopka:
W pierwszej wersji całość miała być złożona z tektury - wszystkie boku, spód i dach - ale znalazłam małe niziutkie pudełko, odcięłam jedną ściankę i to były ścianki i podłoga.


Z dwóch tekturek złożyłam wysoki dach, przykleiłam do boków klejem na ciepło oraz na górze połączyłam go klejem na ciepło. NIe uzupełniałam na razie tylnej ścianki, zastanawiam się jeszcze czy  to zrobić.


Dodatkową większą grubszą tekturę posmarowałam klejem vikol i na nią przykleiłam szopkę. Tak aby z boków i z przodu tektura wystawała. Wcześniej podcięłam ją aby nie miała takich ostrych kantów.


Dach obkleiłam korą i mchem.




W środku w głębi przykleiłam dwa liście, które mi jeszcze został z jesiennych dekoracji. Są one utrwalone w glicerynie więc są elastyczne i nie łamią się.
Na podłogę położyłam sianko a na tekturze - podstawce - przykleiłam jeszcze mech tu i ówdzie.






Postacie:
Szablony pobrać i wydrukować na sztywnym papierze.
Pomalować kredkami i wyciąć.



Szablon składa się z postaci i podpórki, którą przyklejamy  z tyłu postaci klejem w sztyfcie.










W końcu tylnej ścianki nie robiłam , fajnie wygląda z tył€ ta choineczka Agnieszki.
Docelowo szopka stanie pod choinką, którą dopiero kupimy, jak co roku nie za duża i żywa w donicy.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz