niedziela, 16 grudnia 2018

Świąteczne ozdoby z patyków


Jednym z zadań kalendarza adwentowego w tym roku był spacer w poszukiwaniu materiałów na dekoracje świąteczne. 

I jak się spodziewałam przyniosłyśmy z niego patyczki. 
A z nich już w domu powstały gwiazdki, choinki i inne geometryczne kształty. 
Większość z nich będzie dekoracją okna.



Ale zanim w ogóle zabrałam się za ich tworzenie wykorzystałam je do zabaw matematycznych w międzyblogowym projekcie  "Matematyka na święta" do którego zaprasza Bajdocja


Bawimy się oraz uczymy z mamajanka.blogspot.com 


Patyczki najpierw pocięłam na równe kawałki.


Potem można z nich było tworzyć figury geometryczne ...






... oraz proste równania





A Agnieszka jeszcze wymyśliła, że można z nich tworzyć cyfry, które wykorzystała do równań.




A jak już zabawa się znudziła to mama mogła wykorzystać patyczki (te nie pogięte;) do dekoracji.

Materiały:
- patyki
- małe bombeczki
- klej na ciepło
- rafia
- małe gwiazdki


Wykonanie:
Patyczki przycinamy na taką samą długość, zrobiłam dwie długości: 13 oraz 15 cm.



Łączyłam je klejem na ciepło a wykorzystując rafię i bombki nadawałam stworzonym figurą świątecznego klimatu.






Na razie wyglądają tak, ale za niedługo będą dekoracją okna a kilka będzie dodatkowym akcentem opakowania prezentów świątecznych:

































Większość z nich zawisła na oknie:





6 komentarzy:

  1. Ależ Ty masz niesamowite i efektowne pomysły! tylko podziwiać :-)

    Z tym odejmowaniem patyków trzeba jednak uważać,
    zdjęcie zrobione z innej strony i masz... nieprawdziwą równość ;-p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to jest jak się siedzi na przeciwko a potem nie obróci zdjęć przed wrzuceniem ;)
      Zaraz to popoprawiam.

      Usuń
  2. choinkowe trójkąciki (albo trójkątne choineczki) - super drobiazg!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie świąteczne ozdoby. Szkoda, że nie umiem ich wykonywać samodzielnie, bo w sklepach ciężko czasami coś znaleźć. Za to fajne bombki widziałam ostatnio na https://yourhomestory.com.pl/dodatki/boze-narodzenie/bombki/tworzywosztuczne Chciałaby, żeby już był grudzień :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super. Fajne zajęcie w wolnym czasie. Z prostych rzeczy można wyczarować przepiękne dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń