środa, 22 marca 2017

Ogródek warzywny na balkonie - odsłona pierwsza

Ponieważ córcia ostatnimi czasy zainteresowała się sadzeniem ... wszystkiego co popadnie, a balkon nasz jest nasłoneczniony, postanowiłam zrobić na nim warzywniak. 
Córcia będzie miała frajdę i trochę nauki a wszyscy być może będziemy mieli warzywka z własnej produkcji.
Nasiona zakupiłam w sklepie internetowym ponieważ w stacjonarnych nie słyszeli nawet o odmianach przeznaczonych do pojemników, na balkon.

I tak zakupiłam:

Groszek pachnący Knee-Hi
Marchew Touchon
Papryka ostra
Fasola Yin Yang
Ogórek krzaczasty  Dar
Pomidor Balkoni Red 
Pomidor Maskotka  
Poziomka Attila 
Ciekawe czy balkony nam starczy :)
Realizację rozpoczęłyśmy 17 marca od przygotowania  pęczniejących krążków torfowych. Aga rozłożyła je na podstawkach, miseczkach itp. i podlała. Nie trzeba było długo czekać aby napęczniały i były gotowe do wysiewu.
Na razie wysiałyśmy to co wg instrukcji na opakowaniu należy wysiać w marcu, czyli groszek, pomidory, paprykę, poziomkę.

Paprykę zrobiłam na dwa sposoby, czyli część nasion poszła do krążków a część na waciki kosmetyczne.
Agnieszce pomysł z wacikami tak się spodobał, że wszystkie nasionka posiała na wacikach i podlewa.
Dla swoich krążków przygotowałam coś na kształt szklarni, czyli pojemniki owinęłam folią spożywczą, Aga porobiła w nich dziurki i tak przygotowane pojemniki postawiłyśmy je na oknie.




Nie obyło się bez zabawy i tu np. buźki z krążków




Wśród nasion znalazła się rzeżucha  kupiona z myślą o świętach. Ona też znalazła się na przygotowanych przez córcię wacikach. A ponieważ tej roślince nie trzeba za wiele szybko wypuściła listki.
 Tydzień po posianiu nasionek pojawiły się pierwsze korzonki.

groszek pachnący







ogórek
Nasionka przy których pojawiły się korzonki (ogórek, groszek, papryka, pomidor) posadziłyśmy do wytłoczek po jajkach - 22 marca






Moje nasionka w krążkach posadzone ładnie idą w górę - stan na 22 marca.



groszek pachnący

pomidorki

papryka na wacikach powolutku też zaczyna puszczać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz