środa, 28 lutego 2024

Pomponikowe kaktusy

 W piątej klasie Agnieszka na zajęciach z techniki wykonywała zajączki z pomponików i tak jej się to spodobało, że zaczęła zaopatrywać się we włóczkę i robić róże stworki i zwierzaki z pomponików, które sama zrobiła. 

Pewnie z tego powodu, gdy zastanawiałyśmy się w co opakować cukierki na kolejne urodziny dla klasy nasz wybór padł na pomponiki.

Agnieszka dla chłopaków zrobiła pomponikowe stworki i diabełki do których przywiązane były cukierki

Dla dziewczynek zrobiłam kaktusy a cukierki były schowane w "doniczce".



Do wykonania kaktusów w doniczce wykorzystałam oczywiście włóczkę oraz małe doniczki o średnicy 5-6 cm. A gdy ich mi zabrakło pochodziłam po sklepach w poszukiwaniu czegoś podobnej wielkości. Zarówno w pepco jak w actionie znalazłam jednorazowe kubeczki do espresso.

Dodatkowo potrzebny był jeszcze klej na ciepło, druciki kreatywne zamiennie ze sznurkiem jutowym.  



Kilka lat temu kupiłam zestaw do robienia różnej wielkości pomponów, ale zanim je kupiłam radziłam sobie z takimi wykonanymi samemu z tektury. Instrukcja wykonania w innych postach na blogu, np. TUTAJ oraz TUTAJ




Pomponiki wykonałam nawijając sporą ilość włóczki na urządzenie. 




Po nawinięciu włóczki przecięła, ją na całej długości okręgu, przełożyłam przez niego kawałek włóczki i związałam. Teraz bezpiecznie mogłam usunąć z pomponika urządzenie.



Nożyczkami wyrównałam  pompiniki.


Część pomponików wykonałam z zielonej włóczki, większe i mniejsze. Z innych kolorów (pomarańczowy, różowy, niebieski) wykonałam mniejsze pomponiki.

Pomponiki przykleiłam do doniczek, zostawiając część nieprzyklejoną aby można było włożyć cukierka. 

Każdy kaktus to jeden lub dwa zielone pomponiki różnej wielkości oraz jeden kolorowy - kwiatek.








Kilka kaktusów różniło się tym, że naokoło doniczki przykleiłam sznurek jutowy a gdy go zabrakło wykorzystałam czarne druciki kreatywne.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz