piątek, 2 kwietnia 2021

Sukulenty w słoiku - świetny pomysł na prezent

 Kolejny pomysł, który przyszedł mi do głowy po zwiedzenie garażu i piwnicy naszego nowego domu. Tyle tu jest "skarbów" do wykorzystania. Koleżanka miała urodziny i chciałam jej coś sprezentować. Miałam w domu wszystkie niezbędne elementy do stworzenia miłej dla oka kompozycji w słoiku.



Słoik ze szklaną nakrętką znalazłam w garażu, ale jest też kilka ciekawych form w piwnicy i już się nie mogę doczekać kiedy będę miała materiały i czas na stworzenie kolejnych, tym razem zamkniętych lasów w szkle.
Do tego projektu użyłam sporego słoika, ale bez nakrętki. Sukulenty nie nadają się do zamkniętych słoików, natomiast w tych otwartych kompozycjach piętnie się prezentują.


Miałam trzy małe formy, do tego kolorowe kamyki przywiezione znad morza, mech, białe kamyki oraz ziemia. Przyda się też łyżeczka z długą rączką i strzykawka do podlania kompozycji,



Słoik umyłam i wytarłam do sucha, Na dno nasypałam warstwę białych kamieni,


Następna warstwa ziemi.


Potem ostrożnie, najciężej było z kaktusem, sadzimy sukulenty. Dobrze jest trochę obczyścić korzenie z ziemi, łatwiej je wtedy posadzić.
Między roślinkami poukładałam odrobinę mchu oraz mniejsze kamienie.









Na koniec jeszcze w górnej części słoika dodałam pasek sznurka przyklejony klejem na ciepło.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz