wtorek, 30 kwietnia 2019

Filcowo piankowe zakładki do książki z frędzelkiem

Agnieszka postanowiła zrobić mamie zakładki do książek. Faktem jest że dużo czytam i sama też zrobiłam sobie filcową zakładkę już jakiś czas temu. Teraz mam trzy nowe :)



Materiały:
filc dekoracyjny
- folia piankowa z nadrukiem
- włóczki
- klej magiczny z precyzyjną końcówką
- drewniane koraliki
- urządzenie do robienia dziurek
- nożyczki


Wykonanie:
Agnieszka zaczęła od wycięcia z folii piankowej z nadrukiem wzorów, które mamcia musiała jeszcze jakoś ubrać.

Każda zakładka, wg Agi instrukcji ma służyć do czegoś innego, do innych książek :)


Wybrałam te trzy wycięte przez Agę zakładki do dokończenia. Dwie sąwycięte z dłuższych bokó pianki A4 a jedna z krótszego boku.


Dla zakładki zebra zdecydowałam się na czarny filc i białą włóczkę .
Piankę złożyłam na pół i jedna z nich - tę z dłuższymi odnogami -  obrysowałam białym pisakiem do tkanin.


Odpowiedni kawałek filcu wycięłam nożyczkami.


Pierwszy raz używałam kleju magicznego bambino i jestem z niego zadowolona. Do tej pory przy takich pracach używałam kleju magic. Ale ten drugi jest w tubce która jak ją raz naciśniesz to już tak zostaje i często klej samoistnie się wylewał co komplikowało pracę.  Z klejem magicznym praca była dużo czystsza.


Z włóczki wykonałam frędzel, w zakładce zrobiłam dziurkę.


 Frędzel z koralikami przełożyłam przez dziurkę


Dodatkowo na dole zakładki ścięłam kawałek filcu dopasowując go do ostatniego  ząbka.



Do kolejnej zakładki we wzorze przypominającym zebrę wybrałam filc pomarańczowy.
Tak jak przy poprzedniej, dopasowałam ją do filcu i wycięłam nożyczkami.

Zakładkę z pianki przecięłam na pół i przykleiłam klejem magicznym po obu stronach filcu.


Tutaj frędzel wykonałam z pomarańczowej włóczki i dodałam dwa żółte koraliki.


Do ostatniej zakładki, fioletowej z gwiazdkami wybrałam filc niebieski. Spodobał mi się frędzelki przez Agę wycięte, dlatego ich nie zaklejałam.
 Z pianki odcięłam od góry jakieś dwa centymetry aby ją troszeczkę skrócić.
Z niebieskiego filcu wycięłam pasek takiej szerokości aby przykleić go po obu stronach pianki na części bez frędzelków.


Filc przykleiłam klejem magicznym do pianki.


 I jeszcze mały instruktaż frędzla. Włóczkę nawinęłam na cztery złączone ze sobą palce. Włóczkę zdjęłam z ręki i kolejnym kawałkiem włóczki związałam u  góry. na dole przecięłam włóczkę nożyczkami


Następny kawałek włóczki parę razy przełożyłam pod związaną częścią i zawiązałam.


W filcu piance zrobiłam dziurkę i przez pętelkę przełożyłam frędzel z fioletowymi koralikami.
 

Teraz mam trzy nowe zakładki do książek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz