środa, 13 lutego 2019

Kolczyki z żywicy z bursztynami

Małe kuleczki z zatopionymi bursztynkami własnoręcznie zebranymi. Pamiątka i ozdoba uszu w jednym :) 



Materiały:

- Silikonowe formy odlewnicze
- Żywica epoksydowa
- bursztynki
 - zakrętki do kolczyków.
-  klej jubilerskiej lub uniwersalny tudzież inny który sklei metal.

pozostałe przydatne elementy:
- wykałaczki
- pinceta
- plastikowa łyżeczka
- mały plastikowy pojemnik z miarką na ściance.


Wykonanie:
Żywice z utwardzaczem mieszamy w proporcjach:
1/3 utwardzacza na 2/3 żywicy.
 Mieszankę wymieszałam delikatnie łyżeczką plastikową aż do połączenia się składników, trwa to jakieś 2-3 minutki. Mieszałam powoli i nie zrobiły się żadne pęcherzyki powietrza.
 Do takich małych kolczyków¦ potrzeba bardzo mało żywicy więc przy okazji powstały dwa breloczki.



Do wybranej foremki wlałam trochę żywicy, potem włożyłam bursztynki a potem do pełna żywicą zalałam.



Żywica po dobie jest twarda, ale jeszcze nieco elastyczna. Lepiej jej z formy nie wyciągać.

 Po całkowitym stwardnieniu można spokojnie wyjąć z  formy.

Końcówki wkleiłam klejem  w zapięcie i zostawiłam do następnego dnia.
 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz