czwartek, 7 lutego 2019

Jak wykorzystać stare jeansy - moje cztery sposoby

Przeważnie porządki w szafie robię na wiosnę i przed zimą. Jednak choć do wiosny daleko zrobiłam porządek na półce, na którą odkładam żeby do oddania, wywalenia, ewentualnego wykorzystania.  Znalazłam tam aż trzy pary jeansów, materiał do pracy twórczej aż w nadmiarze powiedziałabym.



Wykorzystałam je do 4 projektów.
A więc tak się ten mój materiał do pracy prezentuje przed :)



A tak po w czterech wariantach:

1. Tło do fotografii.
Ten pomysł nie jest mój, wykonałam je wg instrukcji znalezionej tutaj - KLIK
a efekt mojej pracy:





Przepis na tę pyszną sałatkę znajdziecie pod linkiem - KLIK



2. Ramka na ścianie - przybornik dla dziewczynki.

Biała prostokątna ramka na zdjęcia kupiona kiedyś  w biedronce, przy zakupie wyglądała tak:


Już gdy ja kupiłam wiedziałam, że ma potencjał i wykorzystam ją na swój sposób.
Tym razem padło na kieszonki z jeansów, przyklejone klejem na ciepło do oryginalnego tła tworzą kieszenie na notatnik i długopisy.
Dodatkowo zakupiłam kolorowe koraliki  z literkami. Klamerki i sznurki z oryginalnej ramy wykorzystałam do przewleczenia i przyczepienia tychże koralików do ramy.
O góry jest imię córki a na większej kieszeni przypięłam cały alfabet.






3.  Przegródki w kuchni na ścianie.
Kieszeni z trzech par jeansów zostało sporo więc wykorzystałam je do zrobienia porządków w pewnej przepełnionej szufladzie.
Miałam płytę z antyramy 50x70 cm. Szkło pękło i został sam tył. Maznęłam go biała farbą akrylową a po wyschnięciu klejem na ciepło przykleiłam kieszenie.



Do ściany będą przyklejone takimi rzepami, jak dokupię bo po przyczepieniu deseczki na notatnik i ścierki brakło już na kieszenie.


A tak prezentuje się z przedmiotami, które planuję w niej trzymać.








4. kieszeń na telefon do orbitreka.
Jak ćwiczę to lubię sobie posłuchać książki, w tym celu kieszeń przednią z jeansów wycięłam w całości. Wycięłam tak aby jedną szlufkę zostawić a z drugiej strony wycięłam dziurkę w pasku.
Tasiemkę przeciągnęłam przez tę dziurkę i szlufkę i przywiązałam do orbitreka zawiązując tasiemkę  z tyłu.



Porządki robiłam z DIY - zrób to sam 


5 komentarzy:

  1. Aniu doskonałe pomysły miałaś na wykorzystanie starych dżinsów. Po recyklingu wyglądają świetnie, choć przyznaję, że najbardziej spodobała mi się rameczka dla córki. Życzę powodzenia i dziękuję za udział w zabawie na blogu DIY
    Pozdrawiam DT Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, przyznam że ja też najbardziej zadowolona jestem z tej ramki dla Agi :)

      Usuń
  2. Ale super pomysły! Najbardziej podoba mi się ta tablica w ramce po biedronce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne pomysły. I pomyśleć, że można było po prostu wyrzucić spodnie do kosza...
    Dziękuję za udział w zabawie na blogu DIY :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo praktyczne i pomysłowe, a przy tym estetyczne ☺
    Dziękuję za udział w inspiracjach na blogu DIY.
    pozdrawiam serdecznie ☺
    Inka z DT

    OdpowiedzUsuń