wtorek, 20 czerwca 2023

symetryczne odbitki raz jeszcze

 

Symetryczne odbitki robiłam kiedyś z Agnieszką, była ona wtedy starsza od chłopaków dlatego sama malowała wzór, który potem odbiła. 

Chłopcy o połowę młodsi niż wtedy Agnieszka nie są  tak uzdolnieni dlatego przygotowałam im rysunki jako materiały pomocnicze.



Do tej zabawy będą potrzebne następujące materiały:

- farby plakatowe

- kartki z bloku rysunkowego

pędzle

Na kartkach narysowałam proste obrazki. Każdy obrazek przedstawiałam połowę czegoś a na kartce zostało wystarczająco dużo miejsca żeby po złożeniu kartki wyszedł cały obrazek.

Wzory, które wykorzystałam to  m.. in. motyl, pszczółka, jabłko, drzewko, biedronka, lody, kwiatek, prosty domek:















Dzieciom dała farby, należy nakładać odpowiednią ilość farby ( nie za mało) aby farba nie wyschła zanim złożymy kartkę na pół w celu zrobienia odbitki.
  












Na koniec pracy standardowo w przypadku chłopaków wyszło mnóstwo katek z odbitkami małych rączek.



A tutaj możecie zobaczyć jak Agnieszka wykonała odbitki kilka lat temu - KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz