poniedziałek, 30 stycznia 2023

Nauka przez zabawę- kolory i dopasowanie

 Tym razem zabawa w dopasowanie kolorów oraz rozmiarów. Chłopcy świetnie radzą sobie z kolorami i kształtami, ale chętnie biorą udział w zabawach  dzięki czemu utrwalają swoją wiedzę. 




Zaczęłam od wykonania  dwóch motyli żeby każdy miał w danej chwili swój wzór.
Zrobiłam motyle ale to mogło być cokolwiek, zastanawiałam się nad jeżem, kolorową piłką czy nawet choinką (jeszcze byłam w klimacie świątecznym:) 

Z tekturowego pudełka (na szczęście po kupnie prezentów na święta przez Internet miałam ich spory zapas) wycięłam dwa motyle, kształt narysowałam zwykłym markerem a wycięłam nożykiem na podkładce. Z pełnej siatki nakrętek, których jeszcze córka nie zdążyła zabrać do szkoły wybrałam takie o różnych kolorach i rozmiarach.

Nakrętki poukładałam na motylach i obrysowałam je pisakiem. 
Do pokolorowania wykorzystałam pisaki, a tam gdzie nie pasowały mi kolorystycznie pomalowałam farbami.




Zostawiłam do wyschnięta. Gdy już motyle były suche wycięłam obrysowane koła nożykiem.


Tak przygotowane motyle chłopcy dostali do zabawy. Dopasowywali nakrętki w wyciętych otworów oraz nazywali poszczególne kolory.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz